forum.rowerowy.tczew.pl
http://forum.rowerowy.tczew.pl/

Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców
http://forum.rowerowy.tczew.pl/viewtopic.php?f=8&t=265
Strona 1 z 2

Autor:  Grubas [ 26 wrz 2012, 11:39 ]
Tytuł:  Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Wrzucam przykładowe treningi mięśni nóg dla naszych sportowców, którzy być może tak jak Mikołaj będą chcieli wzmocnić swoje mięśnie :) A skoro Pan prezes Marek załatwił nam wejściówki na siłownię warto mieć plan ćwiczeń żeby nie narobić sobie jakiś problemów zdrowotnych, wiem co to znaczy zniszczone kolana i Darek też ;) nie polecam. Lepiej ćwiczyć z głową, a jak się wam spodoba to może Marek załatwi siłownie chociaż raz na tydzień :)

PIOTR GŁUCHOWSKI(uda razem z łydkami):
1.wspięcia na palce stojąc-5serii x 12-15 powt.
2.wypychanie ciężaru palcami na suwnicy –5serii x 15-20 powt.
3.przysiady ze sztangą na barkach-6serii(12,10,8,6,4 powt.)
4.wypychanie na suwnicy(pod kątem)-4serie x 6-8 powt.
5.prostowanie nóg na maszynie w siadzie- 4serie x 6-8 powt.
6.ugianie nóg na maszynie w leżeniu- 5serii(10,8,6,6,6 powt.)
7.uginanie nóg na maszynie stojąc(jednonóż)-5serii x 8-10 powt.

RADOSŁAW SŁODKIEWICZ(mięśnie ud na osobnym treningu z łydkami i brzuchem-mięśnie łydek trenowane intuicyjnie):
1.uginanie nóg na maszynie leżąc-4serie x 8-10 powt.
2.martwy ciąg na prostych nogach-4serie x 10-12 powt.
3.prostowanie nóg na maszynie w siadzie-4serie x 12-15 powt.
4.przysiady ze sztangą na klatce piersiowej-4serie x 12-15 powt.
5.wykroki ze sztangą na barkach-3-4 serie x 12-15 powt.

MIROSŁAW DASZKIEWICZ(na osobnej sesji):
1.Przysiady ze sztangą na barkach-5serii x 8-10 powt.
2.Prostowanie nóg w siadzie na maszynie-5serii x 12-15 powt.
3.Uginanie nóg na maszynie w leżeniu-5serii x 12-15 powt.
4.Wspięcia na palce w staniu ze sztangą na barkach-5serii x max.

GUNTER SCHLIERKAMP(mięśnie ud na osobnej sesji, mięśnie łydek na jednej sesji z mięśniami naramiennymi):
Łydki:
1.wspięcia na palce stojac-3serie x 20-25 powt.
2.wspiecia na palce siedząc-3serie x 20-25 powt.
Uda:
1.prostowanie nóg na maszynie w siadzie-3serie x 15 powt.
2.przysiady w poziomie na maszynie/suwnicy-3serie x 15 powt.
3.wyciskanie ciężaru nogami na skośnej suwnicy-3serie x 15 powt.
4.wyciskanie ciężaru nogami w pionie(nogi w górze)-3serie x 15 powt.
5.uginanie nóg na maszynie w leżeniu -3serie x 5-15 powt.
6.martwy ciąg na prostych nogach-3serie x 5-15 powt.

ARNOLD SCHWARZENEGGER( na wspólnej sesji mięsnie łydek ud i brzucha):
1.przysiady-6serii(15,10,8,8,6,4 powt.)
2.przysiady ze sztanga z przodu-4serie (10,8,8,6 powt.)
superseria:
3.hack-przysiady-(1seria x 5 powt.- rozgrzewka)+5serii (10,8,8,8,8 powt.)
4.uginanie nóg na maszynie w leżeniu-( 1seria x 15 powt.-rozgrzewka)+5serii (10,8,8,8,8 powt.)
seria łączona:
5.uginanie nóg(pojedynczo) stojąc-5serii x 10 powt.
6.martwy ciąg na prostych nogach-5serii x 10 powt.
7.wspiecia na palce-ośle-5serii x 10 powt.
8.wspiecia na palce stojac-5serii x 10 powt.
9.wspiecia na palce siedząc-5serii x 10 powt.

Pozdrower ;)

Autor:  wiechdo [ 26 wrz 2012, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Jeśli mają problem z kolanami (łękotka) to trzeba wzmacniać mięśnie powiązane z łękotką, raczej żadnych ćwiczeń na stojąco.
Mój syn miał kiedyś taką przypadłość, wyszedł z tego bez operacji poprzez ćwiczenia wzmacniające.

Autor:  Grubas [ 26 wrz 2012, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Wiesiek czytaj ze zrozumieniem. Ten post jest skierowany dla ty którzy chcą wzmocnić swoje mięśnie i NIE MAJA PROBLEMÓW Z KOLANAMI.

Autor:  wiechdo [ 26 wrz 2012, 12:37 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

A to sorkii.

Autor:  Mikołaj [ 26 wrz 2012, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Nie czytałem dokładnie wszystkiego, ale widzę, że tylko na nogi i brzuch? :P Trzeba ćwiczyć całe ciało, bo później to śmiesznie wygląda i przede wszystkim jest niezdrowe. np. mięśnie brzucha muszą być ćwiczone razem z plecami, biceps z tricepsem itd. Na brzuch polecam A6W :D Robiłem 2 razy i całkiem niezłe, chociaż pod koniec strasznie długo to trwa. Oczywiście do tego musi być dobra dieta. Na masę nigdy nie miałem, robiłem jedynie redukcję na Low Carb, więc bym nie pogardził jeśli ktoś zna coś dobrego :D Jak wiadomo "kurczak ryż i kreatyna zrobią z ciebie ..." no właśnie :P

Autor:  Marek [ 26 wrz 2012, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Pan prezes nie jest bogiem, ale kombinuje jak może :) Niekiedy coś się udaje, niekiedy nie. Chętnych na siłownię innych podmiotów (organizacji) jest cała masa i nawet ratownicy z basenu, którzy pracują tam społecznie - nie mają wejść na siłkę. Obecnie nieszczęśliwie pokrył się termin Żuław Wkoło z terminem siłowni... no trudno się mówi, ale nie jest źle. Podejrzewam, że większość z naszych bikerów nie korzystała jeszcze nigdy z siłowni. Oby podczas pobytu tam nie przetrenowali się, a z drugiej strony faktycznie - warto coś poczytać na ten temat nim się tam pójdzie. Obecnie to liźnięcie tylko tej tematyki, bo na siłownię powinno się chodzić jakieś 3 razy w tygodniu, a nie 3 razy na rok ;P Jednak na pewno wrócę do tego tematu w rozmowie z włodarzami miasta, ale muszę znać skalę potrzeb i poradzić się Krzyśka. Po kilku wizytach na siłce - nasi chłopcy na pewno się ukonkretnią, czy chcą takich regularnych zajęć w przyszłości.

Zaś co do dyskusji o kolanach u rowerzystów - to Karol proponuje ćwiczenia na ich profilaktyczne wzmocnienie, aby nie popaść w kłopoty, jakie niektórym z nas się zdarzały w tym roku dość często. Nie chodzi więc o trenowanie JEDYNIE kolan, ale zwrócenie uwagi na fakt, że zawsze można je wzmocnić i to podczas korzystania z zajęć na siłowni. Zatem nie ma różnicy zdań między tym, co napisał Karol a tym co napisał Mikołaj.

Autor:  Mikołaj [ 26 wrz 2012, 18:13 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Tak tylko piszę jakby ktoś chciał więcej ćwiczyć :) No i taka rada. Najpierw duże partie mięśni (klata, plecy itp) potem mniejsze (biceps, triceps itp) Sam myślałem żeby chodzić na siłownię, ale to za rok. Bardzo chętnie będę chodzić klubowo :D

Autor:  Warrior [ 26 wrz 2012, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Moze po mnie nie widac ale mam jakies 5-6 lat przepracowane na silowni, z jedna polroczna przerwa i kilkoma mniejszymi, wiec to co wiem to moge podpowiedziec w trakcie treningu ;)

Ja osobiscie w sobote bede trenowac chyba biceps+triceps na superseri albo tabacie, moze brzuch jakos bardzo ostro, wydaje mi sie ze barki tez mialem ale jak bedzie tak bedzie ;)

Autor:  Grubas [ 26 wrz 2012, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Ja też co nieco ćwiczyłem swego czasu :) akurat dziś nabawiłem się kontuzji... Mam nadzieję że wystartuję w sobotę ....

Autor:  Marek [ 27 wrz 2012, 6:07 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

niby nie na temat, ale przy okazji kontuzji Karola przypominam wszystkim o KONIECZNOŚCI jazdy na rowerze w rękawiczkach!!!

Autor:  Grubas [ 27 wrz 2012, 9:06 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

A jak będę miał gips to jak mam założyć rękawiczkę?

Autor:  Marek [ 27 wrz 2012, 9:09 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

No chyba wiadomo od czego jest rękawiczka.

Pomijając kości, czy nie załapałeś otarć skóry?

Autor:  Grubas [ 27 wrz 2012, 9:11 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

mam trochę zjechany łokieć i wewnętrzną stronę prawej dłoni, pomijając wybity kciuk i nadgarstki w obu rękach :lol:

Autor:  Warrior [ 27 wrz 2012, 9:13 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Toz to nic, Ty nie dasz rady ? ;D

Autor:  Mikołaj [ 13 sty 2013, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

chyba najlepszy temat do tego pytania ;)
Zna ktoś dobrą dietę? Przydałoby się zrzucić tak z 5kg :P Ja znam jedynie low carb ale jak patrzę na ryż i kurczaka to mi się już powoli niedobrze robi... Są jakieś sposoby żeby nie zjechać przy okazji na mięśniach?

Autor:  Warrior [ 13 sty 2013, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Zawsze stosowalem diete - im wiecej dobrego jedzenia tym lepiej (lekko strawne i malo tluste). Tak swoja droga, czemu chcesz schudnac ? brzuch za duzy ?

Autor:  Mikołaj [ 13 sty 2013, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Brzuch i redukcja masy przed sezonem :D

Autor:  Przemek [ 14 sty 2013, 6:47 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

na rowerze schudniesz. ja zato chce przytyc i tu juz mam problem hehehe

Autor:  Mikołaj [ 14 sty 2013, 7:25 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

na rowerze nie schudnę :D Gdyby rower miał pomóc to bym stracił te 5 kilo w zeszłym roku :P

Autor:  Warrior [ 14 sty 2013, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Trening - czyli coś dla naszych młodych sportowców

Karol na Zulawach schudl 4 kg w jeden dzien ;p

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/